“Lys over Lolland”

august 22, 2019 @ 12:30 pm - 5:00 pm

Kør-selv-tur torsdag den 22. august kl. 13.45 fra Cementen.

Som de fleste af vore medlemmer ved, har der de seneste to årtier været afholdt en professionel kunst- og kulturfestival i kulturhistorisk, forladte bygninger på Lolland.

De seneste år har Lys over Lolland været afholdt på Saxkøbing Sukkerfabrik, som er en arkitektonisk perle i storslåede omgivelser.

Lys over Lolland 2019 finder sted i tidsrummet 19. – 25. august.

Temaet i år er ”TID”.

Selv om programmet – i skrivende stund – endnu ikke er offentliggjort, tør vi godt love en kunstoplevelse ud over det sædvanlige. Oven i købet har vi været så heldige, at udstillingens kunstneriske leder, Susanne Grue Jørgensen, har givet tilsagn om at guide os rundt blandt de mange udstillede værker.

Vi indleder besøget på Saxkjøbing Sukkerfabrik med at se udstillingen. Herefter vil der blive serveret en kop kaffe/the og stykke kage. Arrangementet slutter her, men det står naturligvis den enkelte frit for at blive og måske deltage i et af aftenens arrangementer. Det kræver blot, at vi koordinerer samkørslen hjemmefra.

Afgang i egne biler fra Cementen kl. 13.45. Hjemkomst kl. ??

Deltagerpris:

125 kr. for medlemmer.

150 kr. for ikke-medlemmer.

Prisen omfatter entre, guidning + kaffe/the kage.

Tilmelding sker ved betaling til

Arbejdernes Landsbank, kto. 5359 0324128.

Opgiv navn og LOL.

Tilmeldingsfrist 15. juli 2019.

Af hensyn til planlægning af kørslen bedes du kontakte Helle Bock på 2623 6951 eller mail hellebock@hotmail.com og oplyse, om du kører eller vil køre med.

Forslag til kørsel kr. 25,00, som afregnes direkte til chaufføren.

Der er en del trapper på sukkerfabrikken, men der er elevator og en handikapvenlig indgang.

august 22, 2019
12:30 pm - 5:00 pm