Foredragsaften med billedkunstneren Mikkel Carl

Galleri Finnermann

Slotsgade 30,

Nykøbing F.

Så er det igen lykkes os i Nykøbing Falster Kunstforening at arrangere en foredragsaften lidt ud over det sædvanlige. Billedkunstneren Mikkel Carl kommer og fortæller om sin praksis og giver os herigennem en unik indføring i samtidskunsten.

Mikkel Carl er bachelor i idéhistorie fra Aarhus Universitet og kandidat i billedkunst fra Det Kongelige Danske Kunstakademi i København. De seneste 10 år har han markeret sig som én af de betydeligste danske kunstnere. Mikkel Carl arbejder bl.a. med store skulpturer, som sjældent er, hvad de giver sig ud for at være, og som kunstner er han generelt karakteriseret ved evnen til at overraske og søge nye grænser for vores erkendelse.

Mikkel Carl har i år udstillet solo i bl.a. Viborg Kunsthal, og sidste år erhvervede ARoS, Aarhus Kunstmuseum et stort installationsværk. Det kan for tiden opleves som en del af udstillingen Far From Home. Kunstneren er desuden for nylig blevet professor på Det Fynske Kunstakademi.

Foredraget illustreres med et rigt udvalg af billeder fra Mikkel Carls mange udstillinger.

Kunstneren har også lovet at medbringe nogle små abstrakte malerier, så vi kan få syn for sagen, og som enkelte medlemmer måske kunne have lyst til at investere i.

Hvis du er parat til at få rusket op i din kunstopfattelse og måske lade dig provokere lidt, så er der her en enestående chance.

Deltagerpris:

150 kr. for medlemmer

175 kr. for ikke-medlemmer

Der bydes på en forfriskning i pausen.

Tilmelding sker ved betaling til

Arbejdernes Landsbank kto. 5359 0324128.

Opgiv navn og MC.

Tilmeldingsfrist: 30. oktober 2019.

Foredraget gennemføres ved min. 50 deltagere.

november 14, 2019
7:00 pm - 9:00 pm