Foredrag med Anne Gyrite Schütt

Nykøbing Falster Kunstforening

Foredrag med Anne Gyrite Schütt

Onsdag den 6-3 2024 kl. 19,00

Ælder sagens hus Skovallèen 32 A. Nykøbing F.

Anne Gyrite Schütt holder foredrag om sin kunst
Anne havde tidligere atelier i Rørholmsgade, for 18 år siden besluttede hun at købe en nedlagt skole ved Rødby, hvor hun udlever en skabertrang, som hun har haft, siden hun som 11-årig formentlig var Danmarks mest prisvindende skoleelev, inden for tegnekunsten, med ti nationale førstepræmier. Og ambitionen om at udvikle fantastisk kunst lever videre.
Anne har malet portrætter i Tivoli – for at udforske ansigter og møde mennesker. Mange vil huske hendes hurtige portrættegninger på kulturnatten. Dette benytter hun ofte, når hun tegner i retten. Derfra får vi nogle spændende beretninger, vi skal bl.a. høre om Brita Nielsen, Peter Lundin og Peter Madsen.
Og hun har også ofte stillet op til firmafester – måske også for at bevise, at man kan portrættere 80 mennesker på to dage. Mest af sin tid bruger hun dog på at male store, kreative værker med budskaber, som det kræver meget lang tid at udvikle. Vigtigst af alt er, at man kan mærke, at der er en kunstner bag, der gennem mange år har optimeret sit håndværk til mindste perfektion for at skabe en oplevelse.
Vi glæder os til at byde jer velkommen til denne helt fantastiske aften, med en fantastisk kvinde, der har så meget spændene at fortælle.
Der serveres Kaffe og kage

Pris for medlemmer 125 kr. for ikke medlemmer 175 kr.
Beløbet indbetales senest den 15-2-2 024. på konto nr. 5359 0000324128
Husk navn og mærket AG