Tur til Keramikmuseet Clay i Middelfart og Faaborg Museum med Keld Moseholms udstilling

maj 28, 2016 @ 8:00 am - 8:00 pm

Vi kører over Storebæltsbroen ud og tager hjem med færgen Spodsbjerg – Tårs. Det er en ualmindelig smuk tur, især på en dejlig majdag.
Ankomst til Clay kl. ca. 11. Her bliver vi af praktiske grunde opdelt i to hold, så de meget sultne kan indtage frokosten ( som skal bestilles på forhånd ) i caféen, eller spise medbragt mad ude eller i bussen, mens det andet hold får en omvisning på ca. tre kvarter. Så bytter vi, men for begge hold bliver der god tid til at gå rundt og fordybe sig i museets samling af keramik.

Kl. 13.45 kører vi videre ned over det smukke Fyn til Faaborg Museum og de fynske malere , hvor vi ankommer ca. kl. 15. Også her bliver vi opdelt i et par hold, så vi alle får noget ud af omvisningen. Så er der god tid til selv at vælge, hvad man vil studere nærmere. Udenfor lokker Keld Moseholms udstilling, som han har haft fernisering på i april. Der er udstillet både de små, tykke tumlinger og hans naturalistiske skulpturer. Vi er på et af Fyns smukkeste steder, og hvis vejret vil, venter der os en dejlig oplevelse.

Så er eftermiddagen ved at være slut, og kl. ca. 16.45 kører bussen ned over Tåsinge og Langeland til Spodsbjerg, hvor vi tager færgen kl. 18.15 til Tårs. På færgen er der jo mulighed for aftensmad. Vi regner med at være hjemme i Nykøbing kl. ca. 20.

Deltagerantal: Min. 35.

Turens pris for medlemmer 550 kr.
625 kr. for ikke-medlemmer.

Entreer er medregnet i prisen.

Tilmelding sker ved at indbetale beløbet til Arbejdernes Landsbank senest fredag 13. maj:
Reg.nr. 5359, kontonr. 0324128.
Mærk indbetalingen ”Clay” og navn.

Frokost på Clay: 2 stk. smørrebrød og en øl/vand 100 kr. Grete (5066 9011) tager imod bestillinger.
Kontaktpersoner: Grete Eggert Hansen, tlf. 50669011,

www.claymuseum.dk