Fernisering lærerforeningen

april 19, 2023 @ 3:00 pm - 4:00 pm

Det er med stor fornøjelse, at Lolland-Falsters Lærerforening inviterer til

fernisering af Ane Lise Christiansens billeder

1. april 2023 kl. 15-16 i på kredskontoret, Gartnervænget 4, 4800 Nykøbing F.

Lidt om Ane Lise Christiansen:

Jeg hedder Ane Lise Christiansen og bor i Systofte Skovby.

Mit første møde med lærred og farver fik jeg i 1998, hvor jeg var en uge på Samsø Højskole. Underviseren var Henrik Svane, som nogen måske kender fra Malergården i Odsherred. Det blev nu ikke til meget med at male i årene efter.

Men så i 2005, da jeg var gået på efterløn, begyndte jeg at gå til undervisning under Aftenskolen og der gik jeg i tre år. Der traf jeg en dame, der malede i Senior Huset på Poul Martin Møllers Vej. Der var ni damer, der malede sammen, så der var en ledig plads.

Vi mødes hver onsdag, hvor vi maler sammen i ca. fire timer. Vi har ingen underviser, men er gode til at give og modtage råd fra hinanden. At male abstrakt er ikke lige mig, jeg maler efter motiver, jeg finder mange forskellige steder.

Jeg er, som ren amatør, glad for at få lov til at udstille nogle af mine malerier hos jer og håber, I vil nyde farverne og motiverne.

april 19, 2023