Parkvandring i Fredensborg Slotspark og besøg på kunstmuseet Louisiana

august 28, 2016 @ 8:00 am - 6:30 pm

Turen starter med et besøg i Fredensborg Slotspark, hvor lokalhistoriker og skribent Peter Heiberg vil guide os rundt.

Sammen skal vi se den nyanlagte barokpark og de mange genhuggede Wiedewelt-monumenter. Vi kommer også forbi den ejendommelige Normansdal med 70 legemsstore sandstensfigurer fra slutningen af 1700-tallet, Slotskirken, og Zarens Villa o.m.m. Turen er på ca. 3 km.

Inden vi forlader Fredensborg, vil Peter Heiberg køre med i bussen og vise os nogle af Fredensborgs mest kendte bygninger: Villa Galina, Store Kro, Bournonvilles Hus og Jørn Utzons fredede bebyggelse Bakkedraget fra 1963

Efter et par timer i ”Dronningens sommerresidensby” fortsætter vi de 8 km til Humlebæk, hvor vi skal besøge kunstmuseet Louisiana. Vi starter besøget på Louisiana med en buffet i museets restaurant for derefter på egen hånd at gå på opdagelse i et af Danmarks smukkeste museer.

Som modstykke til barokslottet i Fredensborg skal vi på Louisiana bl.a. opleve én af efterkrigstidens helt store danske kunstnere Poul Gernes (kendt for bl.a. supergrafik på Herlev Sygehus i 70erne, 1925 – 1996) og udstillingen ”Picasso før Picasso”. Da der på Louisiana er så meget at opleve både ude og inde, har vi fravalgt guidning på dette besøg.

Kl. 16.15 forlader vi Louisiana. Vi regner med at være hjemme ca. kl.18.30.

Deltagerantal: Min. 35

Turens pris for medlemmer kr. 525, og for ikke-medlemmer kr. 550 incl. guide i Fredensborg og entre og frokost på Louisiana.

Såfremt man ikke ønsker buffet på Louisiana er prisen kr. 350 for medlemmer og 375 for ikke-medlemmer.

Man må ikke tage mad med ind på museets område, men der er bænke og borde udenfor museet med fin beliggenhed og smuk udsigt, hvor man kan nyde sin medbragte mad.

Tilmelding sker ved betaling til Arbejdernes Landsbank senest fredag den 12. august.

Reg.nr. 5359, kto.nr. 0324128. Mærk indbetalingen Fred + navn.

Kontaktpersoner:  Helle Bock 26 23 69 51

eller Birgitte Lygum 24 94 24 54